KADA

2024 m. balandžio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

Nacionalinio statybos informacijos klasifikatoriaus (NSIK) projekto

APRAŠYMAS

Asociacija siūlo NSIK naudoti ne tik BIM privalomo taikymo atvejais, bet ir visose kitose statybos, nekilnojamojo turto bei kitose valstybės poreikių srityse, pavyzdžiui: teritorijų planavimas ir žemės naudojimas, statinio projekto rengimas, SLD išdavimas bei kitos statybų procedūros, statinio eksplotavimas, statybos dalyvių atestavimas, NT registras, NT apmokestinimas, higienos normos, viešųjų pirkimų procedūros, ir kt.

Jeigu vienu metu pradėti naudoti visą NSIK visose srityse yra pernelyg sudėtinga, tuomet numatyti etapinį NSIK naudojimo sričių išplėtimą, t.y. pradėti privalomai naudoti NSIK visose valstybės poreikių srityse per tam tikrą pereinamąjį laikotarpį.

Asociacija taip pat atkreipė ministerijos dėmesį, kad metu galiojantys teisės aktai daugeliu atvejų jau klasifikuoja (t.y. skirsto, apibrėžia, suteikia pavadinimus, nustato tarpusavio subordinacinius ryšius) tai, ką NSIK įvardina kaip klases, poklasius ir objektus, bet tą daro kitaip nei NSIK. Reiškia, NSIK nustatomos klasės, poklasiai ir objektai neatitinka šiuo metu galiojančių teisės aktų. Tokiu būdu užprogramuojamos teisinės koalizijos, neaiškumai ir ginčai.

Asociacijos nuomone, NSIK turėtų būti suderintas su galiojančiais teisės aktais ir neturėtų keisti to, ką klasifikuoja galiojantys teisės aktai. NSIK tik sukoduoja tai, ką galiojantys teisės aktai jau suklasifikavo.

Jeigu teisės aktas numato, kad smulkesnį klasifikavimą nustato NSIK. Tokiu atveju NSIK, nepažeisdamas teisės akte nustatyto sustambinto klasifikavimo užduotų ribų (sąvokų, apibrėžimų, subordinacinių ryšių), nustato smulkesnį klasifikavimą ir po to tai sukoduoja.