KADA

2024 m. birželio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Prezidentui

Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkei

Lietuvos Respublikos Ministrei Pirmininkei

Lietuvos Respublikos Finansų Ministrei

Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir Inovacijų Ministrei

Lietuvos Respublikos Seimo frakcijų Seniūnams

DĖL

Draudimo sutarčių apmokestinimo

APRAŠYMAS

Asociacija kartu su kitomis 21-iena verslo bei statybos sektoriaus asociacijomis išreiškė valstybės institucijoms nepritarimą, kad valstybės gynyba būtų finansuojama apmokestinant draudimo sutartis.

Asociacijos nuomone, siūlomas naujasis draudimo sektoriaus mokestis neišvengiamai pabrangins draudimo paslaugų kainą. Nors draudimo sektorius apima didelę paslaugų ir šių paslaugų vartotojų įvairovę tačiau pinigine išraiška didžiausia draudimo paslaugų dalis tenka statybos sektoriui dėl šių priežasčių:

1) pastatų ir inžinerinių statinių statybos darbai kartu su medžiagomis gali kainuoti milijonines sumas. Todėl bet kokios rūšies draudimo įmokų sumos irgi yra didelės;

2) pagal Statybos įstatymo 41 ir 46 straipsnius statybos sektoriuje yra taikomi privalomieji draudimai, kurių nėra galimybės išvengti, t.y.: statybos darbų, civilinės atsakomybės ir garantinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo;

3) pagal taikomą statybos darbų viešųjų pirkimų praktiką perkančiosios organizacijos reikalauja pasiūlymo galiojimo užtikrinimo ir sutarties įvykdymo užtikrinimo, kurie gali būti realizuojami naudojant draudimo instrumentus. Privatūs užsakovai didesniuose užsakymuose irgi kelia statybos rangovams sąlygą taikyti šiuos draudimo instrumentus.

Akivaizdu, jog draudimo instrumentai statyboje taikomi įvairiose statybos proceso stadijose ir situacijose. Todėl valstybės gynybos finansavimas apmokestinant draudimo sutartis daugiausiai kainuos statybos sektoriui.