KADA

2024 m. rugsėjo mėn.

KAM

Viešųjų pirkimų tarnybai

DĖL

„Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos“ pakeitimo projekto

APRAŠYMAS

Asociacijos nuomone, daug patikimų rangovų nedalyvauja statybos darbų viešuosiuose pirkimuose (ypač renovacijoje) dėl neadekvačios darbų kainos, kurią perkančioji organizacija arba pirkimus organizuojanti centralizuotų pirkimų organizacija nurodo kaip maksimalią.

Asociacijos nuomone, norint naudotis Rekomendacijomis dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo (toliau - Rekomendacijos), būtina įvertinti paklaidą laiko ir šalies teritorijos atžvilgiu, nes informacija Rekomendacijose atnaujinama ne dažniau kaip kas 6 mėn., o įkainiai išvedami vidurkio principu, kadangi didmiesčių ir provincijos įmonių darbo jėgos kaštai skiriasi.

Be to, praktikoje susiformavo ydinga situacija, kuomet perkančiosios organizacijos neįtraukia rezervo, nors statyboje iš anksto numatyti visų išlaidų neįmanoma, todėl rezervas yra būtinas.

Asociacijos nuomone, Rekomendacijų pagalba nustatyta skaičiuojamoji kaina turi būti patikslinta laiko ir šalies teritorijos atžvilgiu. T.y. perkančioji organizacija turi panaudoti ir kitus šaltinius, kad patikslinti skaičiuojamąją kainą einamuoju momentu. Taip pat turi patikslinti kainą darbo jėgos kaštų dalyje, kad darbo jėgos išlaidos būtų vertinamos ne vidurkio principu, o pagal maksimalius statybos darbo rinkoje esančius darbo užmokesčius, kad neužkirsti galimybės dalyvauti pirkimuose didesnius darbo užmokesčius mokančioms įmonėms. Taip pat į skaičiuojamąją kainą turi būti įtrauktas rezervas.