KADA

2024 m. rugpjūčio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

Aplinkos ministro įsakymo „Dėl valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ projekto

APRAŠYMAS

Asociacija siūlo iš esmės peržiūrėti daugiabučių bei kitų privačių pastatų renovacijos pagal fiksuotą įkainį modelį ir atsisakyti viešųjų pirkimų. T.y. leisti statybos darbus pirkti laisvai pagal rinkoje esančią praktiką.

Tokiu būdu statybos darbus perkantis subjektas galėtų savo nuožiūra pasirinkti patyrusį, patikimą, bet galbūt brangesnį rangovą, t.y. mokėti už statybos darbus brangesnę kainą, nes visa suma, viršijanti valstybės nustatytą įkainį, būtų apmokama statybos darbus perkančio subjekto lėšomis.

Praktika netaikyti viešųjų pirkimų šiuo metu sėkmingai taikoma finansuojant privatiems asmenims saulės jėgainių, šilumos siurblių bei kitų tvariosios energetikos objektų įsigijimą.

Daug patikimų rangovų šiuo metu nedalyvauja renovacijos darbų viešuosiuose pirkimuose dėl neadekvačių darbų kainų. Konkursai neįvyksta ir organizuojami po kelis kartus. Būtina vykdyti renovacijos darbų pirkimus už realią rinkos kainą, tokiu būdu užtikrinant rangovų suinteresuotumą dalyvauti renovacijoje.

Asociacijos nuomone, statybos darbų pirkimai be viešųjų pirkimų sudarytų prielaidas išspręsti aktualias problemas:

  • sutaupyti laiko ir lėšų, nes nereiktų vykdyti ilgai trunkančių viešųjų pirkimų procedūrų;
  • pritraukti į renovaciją stiprias ir patikimas rangos įmones, nes statybos darbai būtų perkami už realias kainas;
  • ženkliai paspartinti šalyje renovacijos procesą.

 

KADA

2024 m. rugpjūčio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

STR „Pastatų atitvaros. sienos, stogai, langai ir išorinės įėjimo durys” pakeitimo projekto

APRAŠYMAS

Asociacija atkreipė ministerijos dėmesį, jog nuostata, suteikianti galimybę projektuotojui ir projekto ekspertizės rangovui  informuoti statytoją, kad reikia parengti išvadą dėl vėdinamos sistemos tinkamumo naudoti, yra ydinga.

Asociacijos nuomone, statytojas, projektuotojas ir projekto ekspertizės rangovas yra ne tik statybos dalyviai, bet ir paslaugų sutarties kontrahentai. Todėl nėra teisinga, jeigu sutarties vykdymo metu statytojui (kaip paslaugų užsakovui) atsiranda „siurprizinė“ pareiga parengti išvadą, kuri nebuvo numatyta pačioje pradžioje - sutarties su projektuotoju sudarymo metu. Išvados rengimas susijęs su papildomomis finansinėmis ir laiko sąnaudomis, kurios statytojui gali turėti esminę reikšmę. Todėl pareiga parengti išvadą (kai projektuotojas abejoja savo gebėjimu tinkamai suprojektuoti vėdinamą fasadą) turi būti suplanuota pačioje pradžioje, t.y. sutarties su projektuotoju sudarymo metu, ir įtraukta į projektavimo užduotį.

Projekto ekspertizės rangovui teisė inicijuoti minėtos išvados rengimą apskritai neturėtų būti numatyta, nes tai iš principo paneigia jo, kaip eksperto, paskirtį

 

KADA

2024 m. liepos mėn.

KAM

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie VRM

DĖL

Gaisrinės saugos pagrindinių reikalavimų pakeitimo

APRAŠYMAS

Asociacija kartu su Respublikine langų ir durų gamintojų asociacija palaiko siekį tobulinti gaisrinės saugos reglamentavimą, tačiau atkreipė dėmesį, kad Gaisrinės saugos pagrindinių reikalavimų pakeitimo projekte nėra įvertintos svarbios aplinkybės.

Projekte nėra numatytas joks pereinamasis įsigaliojimo laikotarpis, per kurį statybos sektoriaus dalyviai turėtų galimybę prisitaikyti prie naujų reikalavimų, t.y. priimtas įsakymo projektas įsigaliotų iš karto. Nesant pereinamojo laikotarpio statybos sektorius patirs neigiamas pasekmes:

   1. Medžiagų gamintojai gali būti jau prigaminę medžiagų į sandėlį arba pagal užsakymus, statybos rangovai įsigiję medžiagas ir pan. Todėl nesant pereinamojo laikotarpio, per kurį rinkoje jau esančias medžiagas galima būtų sunaudoti netaikant pasikeitusių reikalavimų, statybos dalyviai (statytojai, rangovai, produktų gamintojai ar platintojai) patirs nuostolių.

   2. Medžiagų gamintojams reikia investuoti į naujas, gaisrui atsparias medžiagas, kas gali reikšmingai padidinti gamybos kaštus. Gamybos pritaikymas naujiems reikalavimams reikalauja investicijų į technologijas ir medžiagas, kurios atitiktų griežtesnius degumo reikalavimus. Jau pradėti įgyvendinti projektai susidurs su medžiagų brangimo ir kainų indeksavimo klausimais, kurie sutarties šalims (statytojams-rangovams arba rangovams-gamintojams) visuomet yra labai problemiški.

   3. Nauji reikalavimai gali sukelti statybos projektų vėlavimą dėl papildomų projektavimo ir sertifikavimo procedūrų.

   4. Gamintojai, kurie bus nepajėgūs greitai pasiūlyti produktų, atitinkančių naujus reikalavimus, praras konkurencingumą.

Asociacijų nuomone, būtinas pereinamasis įsigaliojimo laikotarpis, per kurį statybos sektoriaus dalyviai galėtų prisitaikyti prie naujo reguliavimo, o rinkoje jau esančias medžiagas galima būtų sunaudoti netaikant pasikeitusių reikalavimų.