KADA

2024 m. balandžio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

Nacionalinio statybos informacijos klasifikatoriaus (NSIK) projekto

APRAŠYMAS

Asociacija siūlo NSIK naudoti ne tik BIM privalomo taikymo atvejais, bet ir visose kitose statybos, nekilnojamojo turto bei kitose valstybės poreikių srityse, pavyzdžiui: teritorijų planavimas ir žemės naudojimas, statinio projekto rengimas, SLD išdavimas bei kitos statybų procedūros, statinio eksplotavimas, statybos dalyvių atestavimas, NT registras, NT apmokestinimas, higienos normos, viešųjų pirkimų procedūros, ir kt.

Jeigu vienu metu pradėti naudoti visą NSIK visose srityse yra pernelyg sudėtinga, tuomet numatyti etapinį NSIK naudojimo sričių išplėtimą, t.y. pradėti privalomai naudoti NSIK visose valstybės poreikių srityse per tam tikrą pereinamąjį laikotarpį.

Asociacija taip pat atkreipė ministerijos dėmesį, kad metu galiojantys teisės aktai daugeliu atvejų jau klasifikuoja (t.y. skirsto, apibrėžia, suteikia pavadinimus, nustato tarpusavio subordinacinius ryšius) tai, ką NSIK įvardina kaip klases, poklasius ir objektus, bet tą daro kitaip nei NSIK. Reiškia, NSIK nustatomos klasės, poklasiai ir objektai neatitinka šiuo metu galiojančių teisės aktų. Tokiu būdu užprogramuojamos teisinės koalizijos, neaiškumai ir ginčai.

Asociacijos nuomone, NSIK turėtų būti suderintas su galiojančiais teisės aktais ir neturėtų keisti to, ką klasifikuoja galiojantys teisės aktai. NSIK tik sukoduoja tai, ką galiojantys teisės aktai jau suklasifikavo.

Jeigu teisės aktas numato, kad smulkesnį klasifikavimą nustato NSIK. Tokiu atveju NSIK, nepažeisdamas teisės akte nustatyto sustambinto klasifikavimo užduotų ribų (sąvokų, apibrėžimų, subordinacinių ryšių), nustato smulkesnį klasifikavimą ir po to tai sukoduoja.

 

KADA

2024 m. balandžio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

STR „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ pakeitimo projekto

APRAŠYMAS

Asociacija atkreipė ministerijos dėmesį, kad nėra aišku, kurioje projektavimo stadijoje pagal naująją statybą leidžiančių dokumentų (SLD) išdavimo tvarką nuo š.m. lapkričio 1 d. reikės privalomai taikyti BIM.

Asociacija siūlo aiškiai numatyti, kad BIM privalomai taikomas jau projektinių pasiūlymų rengimo stadijoje. Tokiu būdu nuosekliai taikyti BIM nuo projektavimo pradžios, orientuotis į galimybę ateityje automatizuoti duomenų patikrą SLD išdavimo procese.

 

KADA

2024 m. kovo mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

DĖL

LR užimtumo įstatymo 60 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 581 straipsniu įstatymo projekto

APRAŠYMAS

Lietuvos statybininkų asociacija kartu su Asociacija „Lietuvos keliai“, Lietuvos elektros energetikos  asociacija, Lietuvos santechnikų asociacija ir Nacionalinė elektros technikos verslo asociacija „NETA“ prašo sustabdyti tolesnes įstatymo projekto teisėkūros procedūras, kol nebus parengta ir sektoriaus bendruomenei pristatyta išsami darbo laiko deklaravimo tvarka, kurią įstatymo projektas siekia įteisinti.

Asociacijų nuomone, šiuo metu dar nėra parengta ir sektoriaus bendruomenei pristatyta darbo laiko deklaravimo tvarka. Todėl asociacijos negali įvertinti, kaip veiks sistema, kokios fizinės bei IT priemonės galės būti naudojamos laiko deklaravimui, kas yra „realusis laikas“, ar sistema bus veiksminga, ar sistemos teikiama nauda kovojant su „šešėliu“ bus adekvati sukeltai administracinei naštai, ir pan.

Asociacijos atkreipė ministerijos dėmesį, kad statybvietės gali būti labai įvairios. Todėl neaišku, kaip laiko deklaravimo sistema veiks kiekvienu specifiniu statybvietės atveju.

Taip pat atkreipė dėmesį, kad statybvietės bei patekimo į ją kontrolė visuomet išlieka generalinio rangovo žinioje. Todėl neaišku, kaip darbo laiko deklaravimo sistema veiks subrangovų atžvilgiu.

Be to, asociacijų nuomone nėra teisinga įstatymo projekte numatyta darbdavio pareiga sumokėti darbuotojui, kurio atlikti statybos darbai statybvietėje nebuvo realiuoju laiku deklaruoti, ne mažesnį kaip 0,3 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio atlyginimą, nepriklausomai nuo to, kad darbuotojo teisės nebuvo pažeistos. Toks reguliavimas prezumuoja besąlyginį darbuotojo teisių pažeidimą bei įteisina darbdavio atsakomybę be kaltės. Laiko deklaravimo informacinėje sistemoje pareiga - tai rangovo pareiga prieš valstybę, o ne prieš darbuotoją: todėl gaunasi, kad už pareigos prieš valstybę nevykdymą sankcija yra priskaičiuojama darbuotojui ir tokiu būdu supainiojami viešosios teisės bei darbo teisės santykiai.