KADA

2024 m. liepos mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

STR „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“

APRAŠYMAS

Asociacija siūlo patikslinti duomenų apie pasitelktus rangovus ir subrangovus pateikimo reglamentavimą, numatant kad:

  • jei rangovas yra fizinis asmuo, tokiu atveju nurodomi Verslo liudijimo arba Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymos duomenys;
  • jei rangovas pasitelkiamas ypatingajame statinyje, tokiu atveju nurodomi ypatingojo statinio rangovo atestato duomenys (išskyrus Statybos įstatymo numatytus atvejus, kai atestatas neprivalomas).

Toks informacijos atskleidimas skatins rangovus tinkamai įsiteisinti savo veiklą.

 

KADA

2024 m. birželio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

DĖL

Nacionalinio statybos informacijos klasifikatoriaus projekto

APRAŠYMAS

Asociacija siūlo iš esmės peržiūrėti Nacionalinio statybos informacijos klasifikatoriaus (toliau - NSIK) privalomojo naudojimo sritį ir taikyti NSIK ne tik LR Vyriausybės numatytais privalomo BIM taikymo atvejais, bet visose statybos, nekilnojamojo turto bei kitose valstybės poreikių srityse, pavyzdžiui: teritorijų planavimas, žemės naudojimas, statinio projekto rengimas, SLD išdavimas, kitos statybų procedūros, statinio eksploatavimas, statybos dalyvių atestavimas, NT registras, NT apmokestinimas, higienos normos, viešųjų pirkimų procedūros, ir kt.  

Taip pat asociacija atkreipė dėmesį, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai (Statybos įstatymas, statybos techniniai reglamentai) jau klasifikuoja (t.y. skirsto, apibrėžia, suteikia pavadinimus, nustato tarpusavio subordinacinius ryšius) tuos pačius objektus, kurie yra NSIK‘e, bet tą daro kitaip nei NSIK. Reiškia, NSIK nustatomas klasifikavimas neatitinka šiuo metu galiojančių teisės aktų. Tokiu būdu užprogramuojamos teisinės koalizijos, neaiškumai ir ginčai. Asociacijos nuomone, NSIK turėtų būti suderintas su galiojančiais teisės aktais ir neturėtų prieštarauti tam, ką klasifikuoja galiojantys teisės aktai.

Be to, asociacija siūlo galimybę pirminiame etape perkelti į NSIK viską, kas jau yra suklasifikuota galiojančiuose teisės aktuose (Statybos įstatyme, statybos techniniuose reglamentuose ir kt.) ir suteikti objektams kodus, nes būtent kodai sudaro galimybę naudoti klasifikatorius plačiai, visapusiškai bei išnaudojant šiuolaikines technologijas. Patį klasifikavimą galima palaipsniui tobulinti etapais, diskutuojant su statybos sektoriaus bendruomene.

 

KADA

2024 m. birželio mėn.

KAM

Lietuvos Respublikos Prezidentui

Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkei

Lietuvos Respublikos Ministrei Pirmininkei

Lietuvos Respublikos Finansų Ministrei

Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir Inovacijų Ministrei

Lietuvos Respublikos Seimo frakcijų Seniūnams

DĖL

Draudimo sutarčių apmokestinimo

APRAŠYMAS

Asociacija kartu su kitomis 21-iena verslo bei statybos sektoriaus asociacijomis išreiškė valstybės institucijoms nepritarimą, kad valstybės gynyba būtų finansuojama apmokestinant draudimo sutartis.

Asociacijos nuomone, siūlomas naujasis draudimo sektoriaus mokestis neišvengiamai pabrangins draudimo paslaugų kainą. Nors draudimo sektorius apima didelę paslaugų ir šių paslaugų vartotojų įvairovę tačiau pinigine išraiška didžiausia draudimo paslaugų dalis tenka statybos sektoriui dėl šių priežasčių:

1) pastatų ir inžinerinių statinių statybos darbai kartu su medžiagomis gali kainuoti milijonines sumas. Todėl bet kokios rūšies draudimo įmokų sumos irgi yra didelės;

2) pagal Statybos įstatymo 41 ir 46 straipsnius statybos sektoriuje yra taikomi privalomieji draudimai, kurių nėra galimybės išvengti, t.y.: statybos darbų, civilinės atsakomybės ir garantinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimo;

3) pagal taikomą statybos darbų viešųjų pirkimų praktiką perkančiosios organizacijos reikalauja pasiūlymo galiojimo užtikrinimo ir sutarties įvykdymo užtikrinimo, kurie gali būti realizuojami naudojant draudimo instrumentus. Privatūs užsakovai didesniuose užsakymuose irgi kelia statybos rangovams sąlygą taikyti šiuos draudimo instrumentus.

Akivaizdu, jog draudimo instrumentai statyboje taikomi įvairiose statybos proceso stadijose ir situacijose. Todėl valstybės gynybos finansavimas apmokestinant draudimo sutartis daugiausiai kainuos statybos sektoriui.