Dėl LR Statybos įstatymo pakeitimo
KADA | 2021 m. vasario mėn. |
KAM | LR Aplinkos ministerijai |
DĖL | LR Statybos įstatymo pakeitimo |
APRAŠYMAS |
Asociacija siūlo LR statybos įstatymo pakeitimą, kuris padėtų spręsti statybos sektoriaus problemas:
1) mažinti „šešėlį“ statybos sektoriuje; 2) didinti saugą statybvietėse; 3) didinti statybos darbų kokybę ypatingųjų statinių statyboje; 4) skaidriau ir efektyviau organizuoti viešuosius pirkimus, t.y.: mažinti galimybę laimėti viešųjų pirkimų užsakymus rangovams, kurie nėra pajėgūs atlikti darbų; paskirstyti viešųjų pirkimų užsakymus tarp platesnio rato rangovų; padidinti galimybę viešųjų pirkimų užsakymus gauti tiems rangovams, kurie turi kvalifikuotus darbuotojus, investuoja į šių darbuotojų kvalifikaciją, išlaiko pastovias darbo vietas ir yra pajėgūs kokybiškai atlikti darbus; 5) gerinti konkurencinę aplinką sąžiningam statybos verslui bei profesionaliems darbuotojams.
Siekiant aukščiau paminėtų tikslų, Asociacija siūlo šias priemones:
|
Dėl Lietuvos ilgalaikės renovacijos strategijos projekto
KADA | 2021 m. vasario mėn. |
KAM | LR Aplinkos ministerija |
DĖL | Lietuvos ilgalaikės renovacijos strategijos projekto |
APRAŠYMAS |
Asociacijos nuomone, Strategijos projekte numatyti ambicingi renovuotinų pastatų kiekiai yra sveikintini, tačiau tokius kiekius įgyvendinti prie šiandieninės sistemos ir nusistovėjusios ydingos praktikos nėra realu. Asociacija siūlo įtraukti į Strategijos projektą siūlymus, kurios paspartintų renovacijos tempą.: 1. Numatyti galimybę renovacijoje naudoti modulines integruotas sistemas, kurios yra surenkamos (pagaminamos) gamyklose, o objektuose tik sumontuojamos. Tai ženkliai paspartintų renovacijos darbų atlikimo tempus, sumažintų oro ir sezoniškumo įtaką. Moduliai galėtų būti įvairių tipų ir medžiagiškumo (įskaitant ir medį) su išorine apšiltinimo medžiaga, apdaila, o esant poreikiui ir su langais. Tokių modulių naudojimas neturėtų būti imperatyvus, bet galėtų būti skatinamas, panaudojant ES lėšas; 2. Leisti viešuosiuose pirkimuose statybos darbus pirkti kartu su projektavimu, nepriklausomai nuo pastato dydžio. 3. Spręsti rangovų trūkumo priežastis. Daug patikimų rangovų šiuo metu net nedalyvauja viešuosiuose renovacijos darbų pirkimuose dėl neadekvačių renovacijos darbų kainų. Jau pačioje pradžioje neteisingai apskaičiuojama renovacijos darbų pirkimo kaina, todėl rangovai nedalyvauja pirkimuose, o pirkimai organizuojami po kelis kartus. Reikia vykdyti renovacijos darbų pirkimus tik už realią rinkos kainą, tokiu būdu užtikrinant rangovų suinteresuotumą dalyvauti viešuose pirkimuose. Be to, reikia numatyti galimybę, kad gyventojai iš karto pritartų statybos darbų kainos didėjimo algoritmui, jeigu neatsirastų statybos įmonė, kuri pageidautų atlikti darbus už patvirtintą pradinę kainą. Taip pat būtina atsisakyti mažiausios kainos principo, atrenkant rangovą ir nevykdyti statybos darbų pirkimų žemiau skaičiuojamosios kainos, tokiu būdu užtikrinant rangovams realias rinkos kainas ir pritraukiant patikimus rangovus. |
Dėl LR Aplinkos ministro įsakymo „Dėl užsakovo reikalavimų informacijai, statinio informacinio modeliavimo projekto įgyvendinimo plano ir statinio informacinio modeliavimo protokolo patvirtinimo“ projekto
KADA | 2021 m. vasario mėn. |
KAM | LR Aplinkos ministerijai |
DĖL |
LR Aplinkos ministro įsakymo „Dėl užsakovo reikalavimų informacijai, statinio informacinio modeliavimo projekto įgyvendinimo plano ir statinio informacinio modeliavimo protokolo patvirtinimo“ projekto |
APRAŠYMAS |
Asociacija siūlo koreguoti kriterijus, pagal kuriuos privaloma viešuosiuose statybos darbų pirkimuose taikyti BIM, išplečiant BIM taikymą, t.y. sumažinti BIM taikymo ribą iki 3 mln., taip pat įtraukti į BI taikymo atvejus projektinių pasiūlymų rengimą, kultūros paveldo statinius bei pastatų renovaciją.
Asociacija taip pat pažymėjo, kad įsakymo projektas nesuderintas su Statybos įstatymu, su STR „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ ir kitais statybos teisės aktais. Tokiu būdu neaiškus įsakymo projekto inkorporavimo į galiojančią teisės aktų sistemą algoritmas ir apskritai BIM modelio teisinė reikšmė:
|
Puslapis 12 iš 13